Strefa wiedzy
Choć w mowie potocznej określenia takie jak tkanina i dzianina, często używane są zamiennie, w rzeczywistości pomiędzy tymi materiałami istnieją znaczne różnice zarówno w produkcji, jak i zastosowaniu. Szwalnia odzieży Wavegroup jako producent odzieży firmowej, reklamowej i roboczej na co dzień posługuje się wysokogatunkowymi polskimi dzianinami i tkaninami. Dlatego możemy przedstawić Państwu znaczące różnice pomiędzy Dzianiną a Tkaniną. Można by zacząć od tego,…
Tkaniny, dzianiny, materiały różnią się od siebie nie tylko wyglądem i dotykiem, ale dziesiątkami różnych cech takimi jak termo-aktywność, przepuszczalność powietrza, elastyczność, podatność na gniecenie i wielu innych. Wprawny producent odzieży musi doskonale znać wszystkie silne i słabe strony materiałów by w szwalnia mogła stworzyć najwyższej jakości produkty firmowe i reklamowe.
Tkanina to nic innego jak materiał odzieżowy stworzony z osnowy i wątku, czyli dwóch układów nici, które przeplatane są ze sobą według ustalonego schematu, określonego jako splot. Czynniki takie jak grubość nitek, gatunek materiału, technika produkcji czy rodzaj zastosowanego splotu mogą stworzyć wiele różnych tkanin. Czym charakteryzuje się każda z nich?
Tkanina to nic innego jak materiał odzieżowy stworzony z osnowy i wątku czyli dwóch układów nici, które przeplatane są ze sobą według ustalonego schematu, określonego jako „splot”. Czynniki takie jak grubość nitek, gatunek materiału, technika produkcji czy rodzaj zastosowanego splotu mogą stworzyć wiele różnych tkanin. Czym charakteryzuje się każda z nich?
Badania prowadzone w ostatnich latach wykazują, że gwałtownemu pogorszeniu ulega jakość tkanin dostępnych na rynku. Zjawisko to można zaobserwować nawet w markowych sklepach odzieżowych. Często sprzedawane materiały oznaczone jako naturalne, zawierają domieszkę syntetyków. Z racji długiego i skomplikowanego procesu jaki przechodzi tkanina od momentu produkcji, do trafienia na sklepową półkę, często informacja o jego prawdziwym składzie zostaje zagubiona. Więc jak…
Każda firma wchodząca z klientami w kontakt przy pomocy strony internetowej, wnętrza oddziału i odzieży noszącej przej jej pracowników posiada swój dominujący kolor. Kolor ten może zostać wybrany świadomie lub powstać w wyniku losowych decyzji rożnych osób odpowiedzialnych za elementy składające się na cały wizerunek. Kolor niesie ze sobą dużą siłę przekazu i nie raz tworzy pierwsze wrażenie klienta o nas,…
Kolory mają psychologiczne i emocjonalne znaczenie dla każdego z nas. Badania prowadzone w zakresie psychologii koloru wykazują, że silnie wpływają one na pierwsze wrażenie, oraz na zwiększają aktywację poszczególnych partii mózgu. Sprawdza się to nie tylko w kulturze człowieka. Zwierzęta używają kolorystki do maskowania, odstraszania potencjalnego zagrożenia, a żywe, jaskrawe kolory niejednokrotnie są ostrzeżeniem, że dany osobnik jest śmiertelnie jadowity.…