METODY ZDOBIENIA ODZIEŻY FIRMOWEJ: TERMOTRANSFER - Szwalnia Wave Group

METODY ZDOBIENIA ODZIEŻY FIRMOWEJ: TERMOTRANSFER

tropikalnych-lisci-w-tle_23-2147505483

Termotransfer, zwany również termodrukiem polega na przeniesieniu za pomocą wysokiej temperatury obrazu na odzież firmową. W jaki sposób wykonujemy nadruki? Co wyróżnia tę technikę? Zapraszamy do lektury artykułu, który przygotowała szwalnia odzieży Wavegroup.

Metoda znakowania za pomocą ciepła idealnie zachowuje kształt, ostrość i wyraźny kontur nanoszonego obiektu. Dzięki temu można bez trudu nanosić litery czy nawet najdrobniejsze elementy graficzne, a także duże wielokolorowe grafiki. Technika pozwala na pokrycie litym wypełnieniem całego wzoru. Ponadto w przypadku termotransferu możemy sobie pozwolić na użycie wielu odcieni i wyrazistych kolorów. Dowiedzcie się, jak krok po kroku powstaje nadruk tworzony tą metodą na odzieży firmowej.

Krok 1: Drukowanie wzoru

Projektujemy fason odzieży firmowej, a następnie przystępujemy do naniesienia oznakowania, czyli obrazu, logo lub napisu. Wybrany wzór drukujemy w naszej szwalni odzieży na specjalnych foliach Flock, Flex i Winyl, które nie pozwalają na wniknięcie toneru w głąb folii.

Krok 2: Naniesienie wzoru na odzież firmową

Następnie za pomocą specjalnej prasy nanosimy dany wzór na odzież firmową. Proces znakowania polega na przeniesieniu przy pomocy wysokiej temperatury (ok. 150-200°C) wzoru z folii na materiał. Nadrukowany na folię barwnik ma stały stan skupienia. Aby odbić go na materiale stosujemy specjalną nagrzaną prasę termiczną. Urządzenie topi barwnik i dzięki temu możliwa jest migracja wzoru na materiał.

Krok 3: Wysuszenie barwnika

Odzież firmową rozkładamy, aby barwnik mógł przeschnąć i ostygnąć. Gotowy nadruk na koszulce charakteryzuje się trwałością, odpornością na temperaturę, przetarcia i środki chemiczne.

Za pomocą metody termotransferu można nadrukowywać wzory i napisy na dowolnych powierzchniach. Idealnie sprawdza się na tkaninach, ale można również tworzyć nadruki na powierzchniach metalowych, szklanych, drewnianych, skórzanych czy porcelanowych. Dlatego ta metoda doskonale nadaje się do znakowania reklamowego nie tylko odzieży firmowej, ale również długopisów, kubków, smyczy na klucze, podkładek pod myszki i wielu innych obiektów.

Formularz kontaktowy

Zapisz się na nasz newsletter

autoresponder system powered by FreshMail