Producent odzieży reklamowej radzi – co warto wiedzieć o reklamowym T-shircie?
Spośród szerokiego asortymentu odzieży reklamowej T-shirty są zdecydowanie najpopularniejszym typem odzieży wykorzystywanym w celach promocyjnych. Począwszy od koszulek promujących koncerty i inne eventy, do tych które posłużą do promocji usług i produktów firmy – dobre T-shirty są zawsze w cenie. No właśnie, ale czym jest dobry T-shirt reklamowy?
T-shirt reklamowy może być płatny (jak to ma, chociażby miejsce w trakcie koncertów), dodawany do zakupionego produktu, a nawet rozdawany całkowicie za darmo w ramach promocji. Bez względu na to, w jaki sposób koszulka opuści szwalnie reklamową i znajdzie się w posiadaniu konsumenta, po inicjalnym entuzjazmie z nowej koszulki zostanie ona oceniona tak samo. A będzie ta ocena surowa. Każdy z nas ma w swojej szafie, chociażby jednego T-shirta reklamowego, którego pochodzenia nie potrafimy sobie nawet przypomnieć. Czy przedsiębiorcy, których logo zdobi owe T-shirty, odnieśli tym samym sukces marketingowy? Nie do końca.
Przeważająca liczba koszulek stworzonych przez typowego producenta odzieży reklamowej jest wykonana „po kosztach”. Oznacza to słabą jakość materiału, podatność na uszkodzenia mechaniczne i szybkie ścieranie się wszelkiego rodzaju nadruków nanoszonych jednym z dostępnych rodzajów znakowania. Zwykle również projekt koszulki pozostawia wiele do życzenia, ograniczając się jedynie do prostego loga firmy znajdującego się na T-shircie.
Celem odzieży reklamowej jest jej obecność na publicznym forum. Osoba podróżująca przez miasto, czy robiąca zakupy w centrum handlowym mija w ciągu kilku godzin setki osób. Tym samym funkcjonuje jako swojego rodzaju „żywy billboard” działający na korzyść biznesu, którego logo znajduje się na odzieży reklamowej. W większości wypadków tak się jednak nie stanie.
Nudnej koszulki wykonanej ze słabego materiału, nikt nie założy, wystawiając się na widok publiczny. Zamiast tego koszulka ta posłuży jako piżama, ścierka do kurzu lub będzie jak znalazł, gdy trzeba będzie odmalować mieszkanie bez ryzyka ubrudzenia wartościowych ubrań. Krótko mówiąc, do wszystkich czynności, które przeczą powodowi, dla którego została ona wyprodukowana.
By T-shirt reklamowy spełniał swoją funkcję promocyjną, musi zostać wykonany na odpowiednim poziomie. W tym celu szwalnia odzieży musi wykonać go z dobrej jakości dzianiny i posłużyć się odpowiednie dobraną metodą znakowania.