Dress code w pracy - Szwalnia Wave Group

Dress code w pracy

033size

Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie dress code’u w miejscu pracy. Ale jak poprawnie rozumieć zasady ubioru i jak sprawić by pracownicy chcieli je wdrażać w życie?

Wprowadzenie dress code’u to dobre rozwiązanie szczególnie dla firm, które zajmują się bezpośrednią obsługą klientów. Elegancki ubiór zwiększa wiarygodność i buduje nasz pozytywny wizerunek. Jednak jak wynika z badań, pracownicy często czują się zagubieni, gdyż nie wiedzą, jak powinni się ubierać i co właściwie kryje się pod pojęciem dress code.

Zasady stylu biznesowego

Ważne, żeby poprawnie rozumieć, na czym polega elegancja w pracy. Oczywiście wszystko zależy od stopnia sformalizowania naszej firmy. Na przykład kasjerowi w markecie wystarczy t-shirt z logo, ale w banku lepsza będzie marynarka lub przynajmniej biała koszula. Istnieje jednak parę uniwersalnych zasad, które pomagają pracodawcom sformułować wymagania dotyczące ubioru. Przede wszystkim należy stawiać na unifikację. Klient nie powinien mieć wątpliwości z kim ma do czynienia. Pracownicy firmy muszą być łatwi w identyfikacji, dlatego ważne, by różnili się ubiorem od pozostałych osób obecnych w biurze czy sklepie. Po drugie nie należy stawiać na kontrowersje, gdyż może to zrazić do nas niektórych klientów. Jeśli zależy nam, żeby nasza firma była postrzegana jako poważna i profesjonalna, lepiej zdecydować się na prostotę i minimalizm. Pamiętajmy o tym, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Warto dobrze się zastanowić, jak chcemy być postrzegani i w zależności od wyciągniętych wniosków, określić obowiązujący dress code.

Zadowolony pracownik to dobry pracownik

Drugą ważną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę tworząc zasady ubioru, jest samopoczucie i wygoda pracowników. Noszona dzień w dzień wciąż ta sama marynarka na pewno nie będzie wyglądać schludnie i profesjonalnie, ale też trudno wymagać od podwładnych, żeby naraz kupili z własnej pensji co najmniej 3 garnitury i kilkanaście koszul. Dlatego dużo wygodniej będzie, jeśli pracodawca sam zadba o wymagany ubiór i zleci uszycie strojów szwalni. Jednolita odzież firmowa sprawia, że pracownicy nie muszą martwić się o to, czy wybrany ubiór trafia w obowiązujący dress code, rozwiązuje problem dodatkowych wydatków na drogie garsonki oraz ułatwia identyfikację personelu.

Zarówno pracodawcy, jak i pracownicy powinni pamiętać, że dress code to nie moda, tylko zbiór zasad, swoisty savoir-vivre, którym należy się kierować w kontaktach służbowych. Odpowiedni strój dodaje nam pewności siebie i sprawia, że klienci postrzegają nas jako bardziej kompetentnych, krótko mówiąc – ułatwia nam pracę.

Formularz kontaktowy